piątek, 16 stycznia 2015

Pielęgnacja moich włosów

Cześć ;-)

Chyba każda dziewczyna, która ma włosy kręcone -chce proste . Ta, która ma długie chce je ściąć i odwwotnie- proste chce zamienić na kręcone, a Ta , która ścięła włosy chce je jak najszybciej zapuścić.
No właśnie- kobiety mają naprawde wielkie problemy ;p

Odkąd pamietam nigdy nie miałam krótszych włosów niż do ramion. Oczywiście były cieniowane, więc jedne miałam krótsze, drugie dłuższe. Aaaaa...raz miałam też asymetrię-lewa strona była krótsza, a prawa dłuższa. Włosy mam ciemne z natury i właściwie nigdy nie zmieniałam ich koloru, ale raz na jakies pół roku nakładam na nie farbę w moim kolorze, aby tylko "odświerzyć" kolor :)
Moim najwiekszym problemem jest to, że moje włosy są kręcone ! Niestety od momentu,kiedy moja kuzynka zakupiła sobie prostownicę i chciała ją na mnie przetestować- to oto urządzenia stało się moją największą przyjaciółką( miałam wtedy 11 lat). Oczywiście na początku starczyło mi prostowanie raz na tydzień, ale kiedy prostownicę dostałam w prezencie ( szósta klasa) to prostowanie włosów było moją codzienna rutyną . Nie lubię moich loków, źle się w nich czuję, zdecydowanie wolałabym już fale niż loki a za naturalnie proste włosy oddałabym naprawdę wiele.
Niestesty jest, jak jest i już tego nie zmienię ( chyba, że zdecyduje się prostowanie keratynowe-ale boję się tego).
Od jakiegoś roku zaczęłam zwracać dużą uwagę na pielęgnację moich włosów i metodą prób i błędów znalazłam kosmetyki, które po pierwsze ułatwiają mi stylizajcę, po drugie: zauważyłam, że zadbane i zdrowe włosy lepiej wyglądają-nawet kręcone. Podkreślę, że z prostownicy nie zrezygnowałam, ale używając jej najwpierw dobrze choronię moje włosy, przez co nie sa tak zniszczone -a mogę nawet powiedzieć, że w porównaniu do czasów, kiedy tak nie dbałam o nie do dzisiaj- ich struktura polepszyła się o jakieś 80 %.
Najdłuższe włosy, jakie miałam to długość do wcięcia w talii. Niestety musiałam brać dużo leków, ponieważ miałam małe kłopoty ze zdrowiem i to spowodowało, że dużo włosów mi wypadało , kruszyły się i łamały(nie tylko przez leki - cały czas prostownica byla moją przyjaciółka ;-)). Zdecydowałam się na radykalną zmianę(dla mnie to było straszne przeżycie)- ścięłam włosy do ramion, na prosto, bez żadnego cieniowania. Przeżyłm szok- mimo, że była to moja decyzja, ale postanowiłam, że płakać nie będę. Zaczęłam więc jeszcze bardziej zwracać uwagę na preparaty jakie stosuję do włosów.

Jakie są moje włosy?
Jakość włosów:normalne, z połyskiem, suche na końcach
gęstość:średnio gęste
średnica: cienkie
skręt włosa :mocno skręcone
sprężystość i eleastyczność:zadowalająca
uszkodzenia: niewielkie rozdwojenie końcówek,porowate
skóra głowy: noramalna
wcześniejsze zabiegi:raz na pół roku farbowanie farbą drogeryjną,
inne: włosy delikatne, poskręcane , puszące się po wysuszeniu suszarką, bardzo skręcone po naturalnym wysuszeniu, łatwo się rozczesują


Jeśli chodzi o farbowanie moich włosów zastąpiłam farbę drogeryjna Henną do włosów Khadi,znajdziecie ją tutaj http://www.khadi.pl/naturalna-henna-ciemny-braz  


Cena ok. 29 zł, dostępna w sklepie internetowym www.khadi.pl
Opis producenta :
Ziołowa farba do koloryzacji włosów, nadaje włosom odcień ciemnego, czekoladowego brązu o chłodnej tonacji.




Włosy myję codzinnie rano, chyba że nie mam czasu od rana, to myję je dzień wcześniej wieczorem.
Do mycia włosów używam słynnego w świecie blogerów szamponu Babydream z Rossmana za ok. 4 zł.
Raz na tydzień używam mocniejszego szampono z Nivea lub Dove. Tego właśnie dnia poddaje moje włosy zabiegowi olejowania(ok 2 godziny przed myciem ). Olejowanie włosów wykonuję przynajmniej raz na tydzień.

Po każdym myciu używam odżywki bez spłukiwania zamiennie DOVE Hair Therapy i Sessio z oljekiem arganowym .

cena ok. 20 zł, Rossmann, Superpharm


 Cena 12,99zł, kupione na stoisku fryzjerskim



U nasady włosów spryskuję Eliksierem Ziołowym z Green Pharmacy, cena ok. 7 zł, Rossmann

 Natępnie wcieram odżywkę Jantar, cena ok. 10 zł , Rossmann, Superpharm
 W koncówki wcieram Jedwab do włosów Biosilk, cena 5,99, Rossmann



Recenzję wszystkich wymienionych kosmetyków pojawią się na blogu niedługo :)


A Wy jak dbacie o swoje kłaczki ? :)
Pozdrawiam :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz